Searching Corner

Sunday, January 23, 2011

Put On Weight ????? OMG ...JOM SHARE PETUA UNTUK TURUNKAN BERAT BADAN

Salam Everyone..*mcm ade yg bace je blog aku ni..kui..kui..kui

Aku rase bukan aku sorang je yg risau pasal BERAT BADAN ni kan..rasenye mcm semua wanita di atas muka bumi ni sgt2 concern psl berat badan..pantang ditegur ..'eh..aku tgk ko skrg put on weight la..' GULPP!! terus x selera makan..ade lg pulak..'gemuknye ko skrg??..' ermm rase tangan ni ringan je nk terbang singgah dipipi yg ckp tu..heee tp nk buat mcm mane..dh mmg betul? kan?? terima jelah

tolongggggglahhh...kalau dh dekat2 nk 'bulan mengambang' ni..nafsu mkn...Ya Rabbi..pastu nk menurunkannye?? huhuhu..mmg la BADAN AKU ni..cepat naik..cepat turun...tp kalau boleh..nk 'maintain'..TURUN ...huhu..mana taknye tgh menaip  ni pon aku tgh MENGUNYAH biskut jacobs high fibre..erm...

atau faktor umur buat badan aku makin naik ni?? erm..tahun 2007..berat aku hanya 50kg..pastu 2008 range dalam 55 - 58 kg je..xpenah cecah 60kg..tp tibe2 awal 2009 berat aku naik 60kg..ya ampun..yg ditakuti dh jadi..aku pun ape lg..mula lah GELABAH xhenggat..then dr Jun 2009 aku xmkn nasi langsung..just bykkan makan sayur..minum susu rendah lemak dan mkn roti...hasilnya..dlm masa 2 bln aku xmkn nasi berat aku back to normal iaitu jd 56kg..pastu maintain je..tp sekarang..Jan 2011..berat badan aku?? jeng..jeng..jeng..TADAAAAAA!!! 63kg!!! ape kes!!! tp kawan2 aku cakap maybe aku sedang BERBAHAGIA..whatever!!! yg penting aku nk tutunkan balik berat badan aku ni..sebelum HARI BAHAGIA aku nanti..hehhe..cantik untuk kepuasan diri sendiri dan SI DIA kan..xde salahnye..ngee..

now aku just amalkan minum air kosong byk2..sekurang-kurangnye 2 liter sehari seperti yang disarankan untuk keperluan badan kita..then dah x mkn nasi dh..*kadang2 kalau TERINGIN balun gak..tp secara berhemah la..ngee..pastu mkn laup pauk je..then after meal..*normally petang la..aku akan minum Clenx Tea..untuk detox balik ape yg aku makan..pastu aku amalkan minum Nestle Bliss..erm..harap2 menjadi la balik Misi aku kali ni..bukan ape..xsuke tgk 'flabby tummy' ..dulu xde pon..mantap..haha prasan..xpe2 doakan misi aku berjaya ye..dan doakan aku dipertemukan jodoh dengan insan yang sangat aku cinta (My Mr. Saiful @ MMS)..encik mohd saiful abdul ghani  (epuk@supuk) doakan jodoh kami berkekalan sehingga keakhir hayat dan dikurniakan ramai anak..hahha*tu wish MMS ye..haha xpe janji kami bahagia..nak nampak cantik masa hari bahagia kami nanti amin...

hoho..makin 'chubby' lorr

ermm...ramai tegur akibat kenaikan badanku ini..sabo jelah

No comments:

Post a Comment